BARVE JESENI!!

Ni dvoma, barve, ki so prisotne v naravi, vplivajo tudi na mene. Svetla oblačila, sem zamenjala s temnimi. Všeč so mi vsi odtenki rjave, temno vijolične, temno zelene, sive in črne barve. Tudi v kuhinji so temnejše barve nadomestile žive poletne barve. Na moji kuhinjski polici tako prevladujejo jabolka, hruške, kakiji, mandarine, grozdje,avokado, datlji,..

Nastopil je čas z nižjimi temperaturami in tako se bolj osredotočam tudi na sestavine, ki GREJEJO TELO. Čeprav ne občutim toliko mraza, saj so prostori v katerih se gibljem, navadno dobro ogrevani. Edino, če sem dlje časa zunaj, občutim mraz in ko pridem domov, se nekako želim pogreti. V ta namen si naredim čaj ( brez kofeina), ali pa si iz zelenjave zblendam juhico, ki si jo pogrejem ravno toliko, da ni prevroča na otip. Vsem jedem največkrat dodajam začimbe, ki me pogrejejo; kajenski poper, ingver, česen, koriander (lahko ga kupite na ljubljanski tržnici), cimet, petršilj, kurkuma, drobnjak,.. Solato dam vedno za 10 minut ven iz hladilnika, pa tudi če si naredim kakšen kremni solatni preliv, ga včasih rahlo pogrejem. Smoothije in vodo ne pijem več ledeno mrzle ampak nekje v višini telesne temperature. Ta teden sem porabila kar precej ingverja (v kombinaciji s smoothie-ji), všeč mi je rahlo pikantni okus in tudi ogreje me!. Pa seveda treningi, ti najbolje ogrejejo telo! Priznam, da komaj čakam prvi sneg, da bom šla lahko snow boardat!:)

ZELENO, KI TE LJUBIM!
Svetujem vam, da v svojo dieto vnesete čimveč zelenih sokov! V knjigi ZELENO ZA ŽIVLJENJE, Victoria Boutenko razkrije marsikatere podrobnosti o zelenju, kot PRIMARNI prehranski skupini, ki zadostuje vsem človeškim potrebam. Rastlinska hrana ima najbolj dragocene sestavine za telo, saj vsebuje ogromno vitaminov, klorofil (ki lahko precej pripomore k ozdravitvi raka, saj proizvaja hemoglobin), enostavne aminokisline (iz katerih se tvorijo beljakovine), minerale, encime, ipd.... Rastlinska hrana je po svoji molekulski strukturi zelo podobna molekulski strukturi naših celic in je tako popolna za naše telo. Pa tudi na voljo je skozi celo leto. Pol kilograma listnatega ohrovta, naprimer vsebuje več beljakovin, kot jih svetujejo dnevna prehranska priporočila. Mlada ječmenova trava vsebuje enajstkrat več kalcija kot kravje mleko, vse znane minerale in vitamine, antioksidante, ki uničujejo proste radikale v telesu, deluje alkalno na naše telo in še bi lahko naštevali. Rak v alkalnem ( bazičnem) okolju ne more preživeti. Alkalno (bazično) kri v telesu pa si lahko zagotovimo s pravilno prehrano (sadje, zelenjava) in seveda z lepimi mislimi:) Ker bi težko dolgo žvečili zelenje, ga je najbolj enostavno zakumuflirati s sokovi. Za tiste, ki še niste vajeni zelenih sokov , lahko s pomočjo banane, špinače , pomarančnega soka in jabolka ustvarite prav okusni, pitni zeleni smoothie. Ker zelenje ni škrobnato, ga lahko brez težav kombinirate s sadjem. Jaz zadnje čase prakticiram kar čiste zelenjavne sokove (kumara, brokoli, špinača, zeleni ohrovt, okus pa si nekako popravim z limono in ingverjem, včasih vržem notri tudi kakšno žličko ječmenove ali pšenične trave in tako svoje celice nahranim do popolnosti;) Pod zelenje štejemo špinačo, blitvo, brokoli, listnati ohrovt, zelenje korenja, endivija, zelena solata, radič, redkvino listje, ipd,.. Potem so tukaj še regrat, trpotec, koprive, in zelišča kot so: koper, bazilika, janež, meta, koriander, peteršilj,.. Najbolj odlična za uporabo ( saj pravzaprav ne pustita nobenega grenkega priokusa) sta zame špinača in blitva. Seveda pa je najbolj idealno vsakodnevno rotirati med vsemi možnimi vrstami zelenja!

1 srednje velik zrel ananas ( narežeš na koščke)
1,5 dcl kokosove vode dr. Martens, ki se jo lahko kupi v večjem nakupovalnem centru ( YUM YUM YUM!!!)
pest namočenih rozin
1 sladko kislo jabolko
šop špinače
šop blitve
voda po občutku

Seveda brez "CUKRA" tudi ta teden ni šlo:) Ok, priznam, največji izziv so mi veganske (presne) slaščice!! Rezultat je vedno krasen in vsi jih imajo radi. Pri tokratni slaščici, ki jo bom poimenovala KARAMELNO-ČOKOLADNA PITA, sem se poslužila jesenskih barv! Tudi mojemu fantu Simonu je bila zelo všeč :P Tale pita je super enostavna za narediti, vse kar potrebuješ je DOBRA VOLJA in pol urice časa;) LET'S GO:

Testo: mleti mandlji in mleti orehi (1,5 skodelice), ki jih v multipraktiku skombiniraš s prej namočenimi datlji (cca 15 srednje velikih izkoščičenih datljev). Zmiksaš z multipraktikom, da dobi izgled testa. Testo daš v manjši okvir za pito (moj okvir ima premer 15 cm).
Čokoladna masa: pol skodelice 100% kakava, 1/3 skodelice kokosove maščobe, 1/3 skodelice javorjevega ali agavinega sirupa ( jaz sem skombinirala oboje), vanilija v prahu. Vse skupaj zblendaš v ročnem blenderju. Vliješ v okvir s testom in v maso potisneš nekaj celih mandlje (po celotni torti). Daš v hladilnik za cca pol ure, da se strdi.
Karamelna masa: narediš najprej pasto iz datljev ( prej za pol ure namočiš datlje v vodi , da se zmehčajo in jih zblendaš, da dobiš pasto). V ročni blender dodaš: 1/2 skodelice vode, pasto iz datljev, vanilijo v prahu, dve žlici mandljevega masla (prodajajo v trgovinah z zdravo prehrano), 1/3 skodelice kokosovega olja, 1 žlica kombinacije agavinega in javorjevega sirupa, ščepec bio bourbonske vanilije v prahu in za mezinec čiste morske soli. Zblendaš, do tekoče konsistence in maso razmažeš na vrh torte. Tortico daš v hladilnik za najmanj tri ure, najbolje pa čez noč..Lahko jo okrasiš tudi z orehi.. mmmm, rada imam JESEN ;)








5 komentarji:

Unknown 27. oktober 2009 ob 04:06  

Vauuu, spet ena huda tortica... spet bo treba probat zadevo. A misliš, da bi lahko dateljne nadomestila s čim drugim?

Barbarella ( www.barbarella.si) 27. oktober 2009 ob 04:15  

Datlji v tem primeru naredijo kremasto maso in dodajo sladkost celotni sladici, pa tudi s čokolado in orehi se zelo dobro ujemajo. Da bi obdržala " ala karamelni" okus, bi jaz poskusila naresti pasto iz mandljevega masla, kateremu bi dodala med, mlete orehe, kokosovo maščobo v tekočem stanju in vanilijo v prahu. V tem primeru bi bila masa občutno gostejša, ampak pomoje bi se dalo, nisem pa še poskusla:) Je pa zlo okusna tale tortica, se ti kr lepo topi v ustih:P

Unknown 27. oktober 2009 ob 13:39  

Maš prav, bom najprej original recept sprobala, pa potem šla v variacije... ;-) (ampak vsa čast, da si vzameš tolk časa za te stvari, ker tale tortica ga zahteva kar nekaj - verjamem pa, da je vredna vsake minute ;-))

Barbarella ( www.barbarella.si) 27. oktober 2009 ob 13:47  

Mah sej mi sploh ne vzame velik časa res, tale zadeva mi je vzela dobre pol ure časa (prej sem dala samo namočit datlje ipd,..) Sej če tko pomisliš vsaka stvar v kuhinji vzame nekaj časa, sploh sladice.. Če boš delala drugo varianto bo pomoje treba dodati zraven kakšno češnikovo mleko, da ne bo preveč gosta masa..

Barbarella ( www.barbarella.si) 27. oktober 2009 ob 13:49  

Ups, lešnikovo mleko sem misla:)