SENDVIČ, SOLATKA IN VROČA ČOKOLADA!

Ta teden sem imela neustavljivo željo po SENDVIČU in sem se takoj, ko sem uspela najti čas, lotila dela! Najbolj mi je pri vsemu všeč to, da je tale moj sendvič poln zaklad energije in hranil!! Jap, super sendvič. Ala "toast" je v osnovi kombinacija lanenih in sončničnih semen in uporabila sem pulpo iz stisnjenih sokov ( kar je zelo super, saj v tem primeru ne zavržeš ničesar). Nadevan pa je z namazom iz avokada in tahinija, zeleno solato, paradižniki in baziliko. Z dvema sendvičema sem tako poskrbela za zadostno količino vlaknin, ki so nujno potrebne za normalno delovanje črevesja. Sončnična semena so me nahranila z vitamini A, B1, B2, B6, E, F, K, ter minerali kalcij, kobalt, magnezij, cink, baker, železo,.. Avokado vsebuje sicer večinoma maščobe, ampak so to nenasičene maščobe, ki blagodejno vplivajo na naše telo, med drugim znižujejo krvni pritisk ipd,.. Jaz pojem nekje enega ali dva avokada na teden in odkar je avokado v moji stalni dieti, sem opazila, da imam zelo lepo kožo!!!. Rastlinski steroidi, ki se nahajajo v oljih avokada, namreč mehčajo in vlažijo kožo. Avokadova olja tudi povečajo kolagen v koži, kar pa bistveno vpliva na elastičnost in prožnost kože in posledično preprečijo prekomerno nastajanje gub.
Sicer krožijo okoli stalne dileme, koliko maščob imeti v dieti in marsikateri so zagovorniki, da čim manj (če sploh), ampak jaz sem mnenja, da v kolikor gre za nenasičene maščobe, v zmernih količinah, potem je to zame dobro! Pravzaprav sem sklenila ta kompromis in v svojo dieto na dan v enem obroku vključim nenasičene maščobe brez slabe vesti( največkrat je to olivno olje, preliv iz oreščkov, oreščki v samostojnem obroku, tortica, avokado, lešnikovo mleko, la la la). Včasih se zgodi, da mine dan brez maščob, (mi že telo pove kdaj je to, sem se ga naučila poslušati) včasih pa jih je malo več, najbolj pa mi je važno moje telesno počutje in to je THE BEST!!! V nobeni stvari pa seveda ni dobro pretiravat.
Da na bom predolga, delim recept z vami:
Ko sem si s sokovnikom pripravljala sok iz korenčka, bučk in jabolk, mi je ostalo nekaj pulpe in dve polni skodelici pulpe sem prihranila za kruhke, ki sem jih naredila kasneje ( brez problema lahko shranite pulpo v tupperware posodico in date v hladilnik za nekaj dni, oz. dokler se ne lotite kruhkov)
Lanena in sončnična semena sem namočila čez noč, potem pa sem se lotila kruhkov:
V multipraktiku zmiksaš:
1 skodelica narezanih paradižnikov
2 mladi zeleni čebuli
10 lističev sveže bazilike
šopek petršilja
7 drobno sesekljanih sušenih paradižnikov
1 žlica olivnega olja
namočena sončnična in lanena semena
pulpa ( 10 manjših korenčkov, 2 večji bučki, dva jabolka)
sol in poper po potrebi
Miksati je potrebno kar nekaj minut, s presledki, dokler ne postane masa podobna testu. S spatulo jo enakomerno razmažeš na pladenj dehidratorja, razrežeš na devet enakomernih kosov in daš v dehidrator na 45 stopinj za tri ure, nato kruhke obrneš in jih sušiš nadaljnih 6-7 ur. Uporabiš jih kot sendviče, malle pizze, samostojne krekerje, pri solati,... Kruhke pomažeš z quacamole omako in zelenjavo, ki jo imaš pri roki!

SOLATA - ZELENI OHROVT, RDEČE ZELJE IN ČEŠNJEVI PARADIŽNIKI
Marsikdo si ne predstavlja, kako za vraga bi lahko jedel surovi zeleni ohrovt. Z nekaj manjšimi "posegi" in dekoracijami je tole super hranilno živilo lahko presneto dobro!!! Zeleni ohrovt je odličen vir prehranskih vlaknin, beljakovin, ribovlavina, železa, magnezija, fosforja, kalija, kalcija,.. Jaz si zeleni ohrovt največkrat pripravim v smoothijih ali v solati, v kombinaciji s tanko narezanim rdečim zeljem, tanko narezanim korenčkom, češnjevimi paradižniki, kaprami, česnom, na majhne koščke narezanimi paprikami, ipd,.. Ker sem imela na voljo še nekaj quacamole/tahini omake, sem se odločila, da jo bom uporabila kot preliv v solati.

Kako pripraviti solato: Zelenemu ohrovtu odrežeš sredinsko steblo in ga narežeš na tanke rezinice. Prav tako rdeče zelje. Skombiniraš skupaj v večji posodi, pokapaš z olivnim oljem in dodaš ščepec himalajske soli. Masiraš z rokami toliko časa, da se zmehčata ( cca 3-5 minut). Dodaš malo stisnjene limone in zmešaš z quacamole/tahini prelivom (kombinacija avokada, limone, čebule, žlička tahini omake in himalajske soli). Okusna in nasitna solata!!

"HOT" CHOCOLATE, ANYONE???
OK, tole pa je vredno svojega greha, če lahko sploh temu tako rečemo?! Moj prvi odziv je bil, se ti hečaš? Tolk dobr res! Topel , gosti čokoladni napitek, katerega bi lahko pila, vsak božji dan! But I really don't wanna go there, čeprav sem mnenja da ne bi bilo čisto nič narobe! Napitek je poln antioksidantov, ki jih vsebuje 100% surovi kakav, poleg tega vsebuje tudi kalcij, ogromno magnezija, ..
Če primanjkuje časa, pa ti sede nekaj sladkega, samo zalaufaš blender in si nardiš NAPITEK ZA BOGOVE!
0,5 ali ena banana ( odvisno koliko želiš imeti okus po banani)
3 zajetne žlice 100% kakava v prahu
pest indijskih oreščkov
2 dcl lešnikovega mleka ( najboljše je mleko iz brazilskih oreščkov)
ščepec vanilije v prahu in 4 datlje za ekstra sladkost!
Če želiš imeti še bolj gosto, lahko dodaš žlico ali dve mehkega, zrelega avokada. Zblendaš (jaz blendam dvakrat po 50 sekund in postane topel) in počaasi srkaš , da lahko uživaš zraven!;) Sploh super, če postrežeš zraven še kakšne avtentične piškotke!






2 komentarji:

Eva 5. november 2009 ob 13:27  

mmmmmm, vroča čokolada.. tudi jaz si jo večkrat privoščim, bili so dnevi, ko sem jo celo res pila vsak dan, sama jo naredim iz mleka iz oreščkov - zblendam namočene oreščke+vodo, najraje imam lešnike, priznam pa, da z brazilskimi še nisem poskusila:) potem pa dodam kakav (ali pa tudi ne, samo potem ni več čokolada:)), par dateljnov, ščepec vanilije, ščepec soli, včasih tudi (zelo zrelo) banano, še bolje pa mi je, če dodajaš kokosovo moko (ali sveže kokosovo meso), s tem dobiš gostoto vroče čokolade.. joj, božansko, res:)
kar se tiče maščob, so dnevno na mojem jedilniku, večinoma v obliki oreščkov. zadnje čase sem se kar malo razvadila, in povsod rinem kakšno omako iz oreščkov (indijski+peteršilj+sojina omaka+voda=my all time favourite!!:)), ali pa "smetano" (indijski+med+voda) k sadju vseh vrst.. maščobe mi zelo pašejo, sploh v tem bolj mrzlem času opažam, da me po izključno sadnem ali samo zelenjavnem obroku bolj zebe, ker pa dodam oreščke ali avokado, skačem okoli manj zavita kot večina tistih, ki jejo vroče kuhane obroke:)

Barbarella ( www.barbarella.si) 5. november 2009 ob 13:57  

Hehe ej isto jst, me ne zebe sploh, pa še nasiti me,.. Jst pa če nimam nič pripravljenega pri roki grizljam datlje in indijske oreščke skupaj.. Ej, ne morem nehat, tok mi je dobra ta kombinacija. Avokado je pa ZAKOOOON! Jst ga uporabljam na vse možne načine, quacamole bi kr skos jedla, kr poližem vse nože, prste, posodo :P